Några sanna ord

Det är ett blogginlägg jag vill dela. Denna här «What your friends with cancer want you to know (but are afraid to say)»

Det är så bra skrivet. Jag har, som tur är, inte varit igenom någon tuff fysisk behandling. Men dock känner jag igen mig i de flesta punkter. Speciellt dessa (väldig fritt översatt, så läs originalen):

7) I need a little time alone: Jag älskar Dig men ibland behöver jag vara ensam. Då kan jag ta av mig masken som visar det modiga ansiktet jag har burit så länge och tystnaden kan vara så lugnande.

8) My family needs friends: Min man hade också behövt lite tid med vänner. Ta en lunch eller spela en runda golf med han. Jag är tacksam över vetskapen att Du tar hand om personer jag älskar.

9) I want you to reduce your cancer risk: Jag vill inte att Du ska gå igenom detta. Man vet inte varför man får cancer men det kan förebyggas genom livsstilsändringar – sluta röka, gå ned i vikt, skydda din hud i solen och var medveten om vad Du äter. Gå till läkaren om Du upplever smärta, blödningar eller kulor som uppstår plötsligt. Många människor lever länge med denna typen av sjukdom bara man finner den tidigt. Jag vill att Du ska ha ett långt och meningsfullt liv.

10) Take nothing for granted: Njut av livet Du har just nu. Ta dig tid till att gör det Du vill. Lev nå……………

 

2 comments

Legg igjen en kommentar

